dijous, 12 d’abril del 2018

Romanic Extrem (23,5 km i 1.300 mts d+)

Resum: Felicitats al 9è veterà….

Després d´una setmana dura y cansada, amb viatges per feina a Sevilla y Lisboa, llevant-me molt i molt aviat, i dormir a les tantes (amb entreno el divendres amb molt males sensacions), ens plantem a la Vall de Bianya, amb l´Efren Llobet i el Jaume Mayor (companys de l´equip ZASCATRAIL que anirem a la Garmin Team Trail del juny). Per si el cansament de la setmana no és suficient, les perspectives del temps no és gaire bo, i abans de començar ja está plovisquejant. Arribem a les 8h15, anem a buscar pitralls, fem cafès i ens canviem al cotxe. Anem cap a la sortida, tot escalfant, i saludo a la Nuria Picas i a la gent de Santpedor (Felip, Sergi, etc).


La cursa comença puntualment, a les 9h. Com sempre, a la sortida intento mantenir-me a les posicions capdavanteres, per evitar taps a l´entrada del corriol. 


El ritme no és especialment fort, i puc estar bastant endavant. De moment, vaig seguint la primera noia, que no és la Nuria curiosament (per poc temps). Comença la primera pujada i les sensacions son molt bones. Arribo a dalt del primer cim i la Nuria encara no m´ha avançat, tot i que ja la veig, i a la primera baixada forta m´adelanta. Intento seguir-la i per sort arribem al pla, on l´atrapo i l´adelanto. Formem un grupet de 5 veterans (amb el Sergi de Santpedor entre ells), on vaig molt collat, però aguantant i disfrutant moltíssim. Pugem el segon cim, i a la part de dalt hi ha un continu puja-baixa, que no tenia previst. Allà és on ens atrapa la Nuria i ens trenca el grupet, ja que dos la segueixen i tres ens quedem (jo ja vaig al límit, i encara ens queden 7-8 kms…).


A partir d´aquí comença una altra cursa, on jo sempre vaig a davant, tivant dels dos que porto al darrera. Un d´ells es depenja a falta de 4 kms. Arribem al km 20, i tenim la sorpresa final (ja anunciada): una pujada d´uns 100 mts de desnivell, que fa molta pupa. Continuo al davant, i el veterà que porto al darrera no es desenganxa en cap moment. Arribem a l´últim km i accelero tot el que puc, per intentar arribar sol, però no tant sols em segueix el ritme, sinó que a falta de 100 mts m´adelanta i arriba 2 segons davant meu. Lleig, molt lleig el que acaba de fer aquest pollastre; ha estat tota la cursa xupant roda, ni un sol relleu, i sense jugar-nos el podi de veterans, això no es fa. Que t´aprofiti el 9è lloc en categoria veterà! Jo arribo el 10è veterà (27è a la general, de més de 300), amb 2h47´47”. Molt content de la cursa. L´Efren arriba el 41è amb 2h58´02”, i el Jaume el 57è amb 3h09´21”.


Felicitar a la organització per una cursa impecable! Recorregut preciós, bons avituallaments i ben senyalitzada. Com a úniques coses negatives: la falta d´aigua calenta a les dutxes, i la poca varietat del avituallament de l´arribada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada